Comissió Xarxa Clau

Comissió Xarxa Clau

Què és?

Aquesta comissió es va crear a l’Escola Barrufet a partir del projecte Xarxa Clau (http://www.fapac.cat/xarxaclau) de la FAPAC (Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya).

El projecte Xarxa Clau té com a finalitat incidir positivament en l’èxit educatiu posant a l’abast de la comunitat educativa catalana els recursos metodològics i organitzatius necessaris per a implementar les actuacions d’èxit educatiu i sensibilitzar-la sobre la rellevància de la participació de les famílies i sobre l’impacte de la connexió escola-família-comunitat en l’augment de l’èxit educatiu de l’alumnat.

L’èxit educatiu inclou tant l’èxit acadèmic com competències funcionals, emocionals, personals i socials; així mateix, l’èxit educatiu abasta la dimensió de l’excel·lència, de la sostenibilitat i el benestar integral, tant de l’individu com de la comunitat.

Des de l’AMPA Barrufet es va voler incorporar aquest projecte a l’escola, pensant que era un

projecte adient al tarannà del projecte educatiu i de la pròpia AMPA i que podia aportar coses positives per a la comunitat escolar de Barrufet.

La Comissió treballa amb iniciatives vinculades amb la millora de l’èxit educatiu. Si hi voleu participar o teniu qualsevol consulta relacionada amb la Comissió Xarxa Clau, podeu contactar-nos a: xarxaclau@googlegroups.com

Què s’ha fet?

En cursos anteriors es van realitzar dues iniciatives emmarcades en els objectius d’aquest projecte:

• Cursos de català per a adults: es feien trobades de mares voluntàries amb mares que volguessin aprendre o millorar la llengua catalana.
  • Tertúlies literàries: un grup de mares i pares llegien el mateix llibre de manera sincronitzada i feien trobades periòdiques per comentar-los.

Iniciatives en curs:

1. LECXIT

lecxit

El curs 2015-2016, en canvi, des de la Comissió Xarxa Clau s’ha optat per portar a la comunitat educativa de Barrufet el projecte LECXIT de la Fundació Jaume Bofill (http://www.lectura.cat/), amb la idea d’impactar de manera més directa en l’èxit educatiu a l’escola.

Es tracta d’un projecte que vol millorar la comprensió lectora dels infants involucrant escoles, famílies i voluntariat. LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa.

Vídeo explicatiu “Què és Lecxit?”:

+ vídeos Lecxit aquí.

El gener de 2016, diverses parelles alumna-voluntària han començat a treballar conjuntament en sessions d’una hora a la setmana, on els adults voluntaris fan de mentors dels alumnes mirant d’ajudar-los a millorar la seva comprensió lectora.

Els coordinadors del LECXIT a l’Escola Barrufet són: Raquel López i Fidel Bellmunt.

1. Tertúlies literàries virtuals

El març de 2016 es torna a fer tertúlia literària, aquesta vegada amb una modalitat menys presencial (una trobada de presentació i una altra al final de conclusió), emprant canals virtuals pel seguiment i comentari.