COMISSIÓ DE FESTA DE FINAL DE CURS

QUÈ FEM?
Ens encarreguem d’organitzar una sèrie d’esdeveniments que tenen lloc al llarg del curs, entre ells la Festa Fi de Curs. A banda de crear tradicions i experiències compartides per la comunitat de l’escola, la finalitat de les activitats que fem al llarg del curs es generar ingressos per finançar la festa mateixa.
Les tasques de la comissió es divideixen i es formen sub-comissions, que s’encarreguen d’unes activitats específiques:

• Panera de Nadal & Fotos de Carnestoltes: Per Nadal fem un sorteig de paneres de Nadal entre la comunitat de l’escola. La comissió gestiona la recollida de les aportacions que fan les famílies (aliments típicament nadalencs), així com la venda de números per al sorteig i organització del sorteig mateix uns dies abans de les vacances de Nadal. Una part dels aliments recollits es destinen a preparar una panera solidària, que la comissió lliura a una entitat social del barri.

Després de Carnestoltes, la comissió també s’encarrega de gestionar la comanda de fotos de grup que es fan cada any a tots els cursos.

• Samarretes: Cada curs es dissenya i es ven una samarreta nova per l’escola com a element identificatiu col·lectiu. La comissió de samarretes s’encarrega d’idear i dissenyar la samarreta a partir dels dibuixos que fan les criatures de l’escola, d’acord amb la temàtica del monogràfic que es treballa a l’escola durant el curs. També s’encarrega de la venda de la mateixa.
    • Cursa: A la primavera ens posem esportius i sortim al carrer a correr! La comissió de cursa s’encarrega d’organitzar tot el relacionat amb la cursa, des de la ruta i els permisos, fins l’avituallament i la dinamització d’abans i després d’aquesta.
  • La Festa Fi de Curs posa el punt final de la nostra feina anual. La festa normalment es celebra a mitjans de juny, al pati de l’escola. Per aquest dia treballen les comissions de:
    • Decoració: defineix els elements decoratius del pati i coordina la seva elaboració amb els tallers d’expressió de la comunitat de mitjans.
    • Tallers: gestiona els tallers que es fan a la tarda, alguns contractats i d’altres fets per les famílies.
    • Barra o Bar: gestiona la comanda de begudes i neveres, i el dia de la festa s’encarrega del servei de barra i de la venta de tickets. També encarrega els fanalets per l’últim ball de la nit.
    • Entrepans: gestiona la compra i la preparació dels entrepans que es venen a la barra.
    • Rifa: contacta amb empreses, museus, associacions, etc. per tal d’aconseguir premis per la rifa. El dia de la festa gestiona la venta dels números i el propi sorteig.
    • Espectacles: contracta els grups d’espectacles de la tarda i de la nit, així com l’equip de so i llum, si cal.
    • Muntatge i Recollida: El mateix dia de la festa calen moltes mans per ajudar a muntar (decoració, barra, taules, equip de so…) i, un cop acabada la festa, per recollir.
    • Coordinació: coordina les reunions generals, s’encarrega de la comunicació amb les classes i demana el permís de la festa, juntament amb la reserva de carpes, taules, cadires i tarima.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Ens reunim totes les persones de la comissió un cop al mes per comentar els progressos, preguntes i dubtes de cada sub-comissió, i per prendre les decisions més importants entre tots/es.
A banda de les reunions generals, cada sub-comissió es reuneix tant com consideri necessari.

QUI SOM?
La comissió la formen totes les famílies de P5 i 1er de forma automàtica. El pares i mares de 1r són els que repeteixen experiència i els de P5 n’aprenen per poder ensenyar a les famílies l’any següent, quan fan 1r. D’aquesta manera es garanteix que els coneixements es vagin transmetent de curs en curs.
Es crea un grup de Coordinació de la festa amb membres de les quatre classes per tal de facilitar la comunicació amb cada classe i portar endavant la gestió general de la comissió.
A la comissió de Festa Fi de Curs també hi participen dos mestres de l’equip de l’escola (cada any són assignats dos de diferents per part de l’escola).

Grup de coordinació Festa 2019-202: Jordi López (mestre), Jordi Pérez (mestre),

COM/ON POTS CONTACTAR-NOS?
Escriu-nos a aquesta adreça electrònica: festa.afabarrufet@gmail.com