Colla de Diables i Tabals de l’escola

El maig de 2003, vam batejar un nou drac, apadrinat pel Drac Jussà de la colla Banyetes d’Horta, amb el nom de Barrufafoc. La dificultat de manipulació del drac de tres caps, tipus cuca xinesa, ens va moure a construir aquest drac, a partir del disseny que els nens i nenes porten en el vestit. El nom es va escollir per votació de tota l’escola entre vàries opcions.

Actualment  la colla de diables està formada per nenes i nens de primària, de 3 a 12 anys, i d’exalumnes de l’escola fins a 16 anys. Els pares i mares participem conjuntament amb les criatures, aprenent a portar la maça, carregant i encenent, supervisant, acompanyant, tocant el tabal… En aquests moments són 54 diablons i diablones, i 8 tabalers i tabaleres.

L’objecte de la colla de diables, com a activitat en la que participen els nens i nenes junt amb els adults, té com a objectiu, a més de ser una activitat lúdica, aportar un seguit de valors formatius i socials:

• Per les característiques de l’activitat, promoure la responsabilitat, envers a ells mateixos i als altres.
  • Promoure el coneixement de tradicions i activitats populars.
  • Promoure la participació cívica i social.

La colla de Diables Barrufet està adherida al Secretariat d’Entitats de Sants-Hostafrancs-La Bordeta, forma part del Secretariat de Colles Infantils de Diables i Bèsties de Foc de Barcelona i de la Coordinadora de Colles de Diables i Bestiari de Foc de Barcelona.

La Colla de Diables participa a la programació de festes del barri, com La Pau Sense Treva a les Cotxeres de Sants per les festes de Nadal, per Sant Jordi i Sant Joan, per la festa de fi de curs de l’escola i, a nivell de ciutat, a les Trobades de Colles Infantils de Diables de Barcelona, a la Festa Major de Nou Barris, a les Festes de la Mercè i Santa Eulàlia i a la Festa del Club Súper 3.

Des de la primera cremada l’any 1987, seran més de 150 sortides les que ha fet la nostra colla, escampant espurnes per les diferents festes.